آرشیو تیر ماه 1400

مجله دانستني هاي روز

حسابرسي مالي چه روش هاي دارد؟

۱۳ بازديد ۰ نظر

حسابرسي مالي چه روش هاي دارد؟

به طور كلي، مراحل حسابرسي شامل چهار مرحله اصلي مي‌شود. اين مراحل شامل:

حسابرس كيست؟

تا به اينجا با تعريف و مراحل حسابرسي آشنا شديد، در ادامه به فردي كه مسئول حسابرسي شركت است آشنا خواهيد شد. بله حسابرس …

حسابرس فردي قابل اطمينان و بي طرف است كه وظيفه حسابرسي صورت‌ها و اسناد و مدارك مالي يك شركت و يا سازمان را بر طبق استانداردهاي حسابداري دارد. يك حسابرس علاوه بر اينكه بايد دانش و تجربه حسابرسي را داشته باشد بايد با تمام نرم افزارهاي مالي و حسابرسي آشنا باشد و بر آن‌ها مسلط باشد.

انواع حسابرس

  • حسابرس داخلي
  • حسابرس مستقل
  • حسابرس دولتي

چگونه در صفحه اول گوگل قرار بگيريم؟

۷ بازديد ۰ نظر

را صفحه اول گوگل اينقدر مهم است؟

قرار گرفتن در صفحه اول گوگل شايد كاري سخت به نظر برسد اما مي‌توان با سئوي وب سايت صحيح و روش‌هاي زير به آن دست پيدا كرد. گوگل قدرتمند است. بر تمام وب مسلط است و مشخص مي‌كند كه كدام صفحات براي تقريباً هر موضوع و كلمه‌اي براي كاربران مفيدترين و مناسب‌ترين هستند. ما فقط به نتايج گوگل «اعتماد» نمي‌كنيم، ما به آن‌ها متكي هستيم؛ براي تصميم گيري در طول روز براي هر جنبه از زندگيمان…

با چنين قدرت و تأثير بسيار زيادي، قرار گرفتن در صفحه اول گوگل براي وب سايت كسب و كار كوچك شما ممكن است دور از واقعيت و غير ممكن به نظر برسد. اما همين قدرت بسيار زياد گوگل است كه باعث مي‌شود قرار گرفتن در صفحه اول گوگل براي شما ممكن شود.

 

چرا قرار گرفتن در صفحه اول گوگل اينقدر اهميت دارد؟

نتايج جست‌وجوي گوگل با وجود پنل دانش گوگل، جعبه‌هاي پرسش و پاسخ2، سؤالات مرتبط و بسط پذير، نتايج محلي و موارد ديگر قوي‌تر مي‌شود. با وجود اين راه‌هاي زياد و مختلف براي شاخص شدن، كار كردن براي تبديل به يكي از رتبه‌هاي برتر و قرار گرفتن در صفحه اول گوگل ارزش تلاش كردن را دارد.

 

رنكينگ بالاتر به معناي نرخ كليك بسيار بالاتر است

اين يك واقعيت اثبات شده است كه صفحه اول گوگل اكثر ترافيك را به خود جلب مي‌كند، اما آيا مي‌دانستيد كه براي نتايجي كه در قسمت‌هاي بالاتر صفحه قرار گرفته اند نسبت به آن‌هايي كه پايين‌تر قرار گرفته اند، در نرخ كليك، تفاوت‌هاي چشمگيري وجود دارد؟ يك مطالعه اسمارت اينسايتز نرخ كليك زير را طبق موقعيت گوگل نشان مي‌دهد:

  • نتيجه اول: 36.4٪ نرخ كليك
  • نتيجه دوم: 12.5٪ نرخ كليك
  • نتيجه سوم: 9.5٪ نرخ كليك

نرخ كليك3 در نتايج بعدي رو به كاهش مي‌رود، براي نتيجه 10 به 2.2٪ كاهش مي‌يابد. (معمولاً حداكثر 10 نتيجه ارگانيك در هر صفحه وجود دارد، اكنون حتي كمتر از قبل؛ به دليل وجود نتايج محلي4، تبليغات، جعبه‌هاي پاسخ و ساير ويژگي‌هاي جديد). اگر شما در بالاي صفحه نتايج گوگل قرار نداريد، كليك‌هاي بسيار زيادي را از دست مي‌دهيد.

 

فوراً در معرض نمايش قرار بگيريد

فراموش نكنيد كه نتايج برتر براي جست‌وجوهاي گوگل اكنون شامل جعبه پاسخ “جايگاه صفر5” هم مي‌شوند، مانند نمونه زير:

فوراً در معرض نمايش قرار بگيريد

چگونه به بالاي گوگل برسيم؟

كسب امتياز برتر قرار گرفتن در صفحه اول گوگل و قرارگيري در بالاي صفحه، مي‌تواند منجر به برجسته شدن در يكي از پيش‌ نمايش‌هاي نتايج جست‌وجو در صفحه اول، قرار گرفتن سريع كسب و كارتان در معرض نمايش و افزايش اعتبار شما شود.

 

ترافيك در جايگاه هاي برتر

مطالعه ديگري توسط Chitika نشان داد كه نتايج برتر در گوگل 33٪ از ترافيك جست‌وجو را به خود اختصاص مي‌دهند. هرچه به هدف قرار دادن وب سايتتان در جايگاه بهتر و بالاتري در گوگل نزديك‌تر شويد، در نتايج جست‌وجوها بهتر حضور خواهيد داشت اعتبار برندتان بيشتر مي‌شود.

 

چگونه قرار گرفتن در صفحه اول گوگل و رنكينگ‌هاي بالاي صفحه اول، به كسب و كار شما سودرساني مي‌كند؟

قرار گرفتن در صفحه اول گوگل يك روياست و اگر براي شما به حقيقت بپيوندد، چه چيز ديگري براي دانستن وجود دارد؟ در واقع چيزهاي زيادي براي دانستن وجود دارد و درك اهداف مختلفي كه رنكينگ برتر مي‌تواند به كسب و كار شما براي رسيدن به آن‌ها كمك كند، مهم است.

  • ديد خود را بهبود ببخشيد

فرض كنيد كه آجر و ملات و مكاني براي ساختن دفتر كار خود در اختيار داريد. اگر بين اين دو گزينه مانده بوديد كه كسب و كار خود را در جاده اصلي كه از داخل شهر مي‌گذرد راه ‌اندازي كنيد يا در خياباني ساكت و فرعي، كدام يك را انتخاب مي‌كنيد؟ البته كه جاده اصلي.

با 167 ميليارد جست‌وجو در هر ماه كه در گوگل انجام مي‌شود، قرار گرفتن در صفحه اول گوگل مانند ساخت دفتر كسب و كار شما در شلوغ‌ترين جاده شهر است. هر چه افراد بيشتري وب سايت شما را ببينند، ميزان آگاهي از برند شما بيشتر مي‌شود. هر چه مصرف كنندگان با نام تجاري شما آشناتر باشند، نسبت به فعاليت‌هاي تبديل، پذيراتر مي‌شوند.

  • سرنخ‌هاي بيشتري توليد كنيد

حال اگر مجبور بوديد بين خيابان اصلي يك شهر داراي تنوع يا شهري پر از مشتريان ايده آل يكي را انتخاب كنيد چه مي‌كرديد؟ به تعداد جست‌وجوها، صفحه اول گوگل وجود دارد. هدف شما اين است كه در صفحه اول جست‌وجويي نمايش داده شويد كه مشتريان ايده آلتان براي آن سرچ مي‌كنند. با اين كار، توسط مشترياني كشف مي‌شويد كه با هدف خريد يا تعامل، به صورت آنلاين جست‌وجو مي‌كنند. اين افراد به احتمال زياد براي تجارت شما ابتدا به مشتريان بالقوه و سپس به مشتريان وفادار و دائمي مي‌شوند.

مشاركت را افزايش دهيد

  • مشاركت را افزايش دهيد

طبق گفته Adweek ،81٪ از خريداران قبل از خريد تحقيق آنلاين مي‌كنند و گوگل اين كار را براي آن‌ها انجام مي‌دهد.

با باكس‌هاي پرسش و پاسخ، بخش «افراد همچنين مي‌پرسند»، و نتايج محلي كه اطلاعات تماس، نقشه‌ها، بررسي‌ها، رتبه بندي‌ها و توضيحات را نشان مي‌دهد، صفحه نتايج موتور جست‌وجوي گوگل به تنهايي مصرف‌كنندگان و مشتريان را قادر مي‌سازد كه حتي قبل از كليك كردن روي نتايج گوگل كه يكي از آن‌ها وبسايت شماست، در مورد كسب و كارتان بياموزند، شما را با ديگران مقايسه كنند و با شما درگير شوند.

منبع : رسيدن به صفحه اول گوگل

9 تكنيك سئو كلاه سياه

۶ بازديد ۰ نظر

پيشنهاد مي‌كنيم كه براي جلوگيري از حصول نتايج نامطلوب در موتورهاي جستجو و از ديد كاربران، استفاده از روش‌هاي سئو كلاه سفيد را انتخاب كنيد. تكنيك سئو كلاه سياه در ادامه توضيح داده خواهد شد ولي همانطور كه پيشتر هم گفته شد، منفعتي برايتان نخواهد داشت:

  • انتشار مطالب كم كيفيت

موتورهاي جستجو، وب سايت‌هايي را ارجح مي‌دانند كه محتواي باكيفيتي را ارائه دهند. توليد محتواي با كيفيت، كار آسان يا ارزاني نمي‌باشد و مديران سايت كه از كلاه سياه استفاده مي‌كنند راغب مي‌شوند كه با انتشار محتواي كم كيفيت و بي‌ارزش، كار خود را پيش ببرند.

به جاي استفاده از اين روش كلاه سياه، محتواي مناسب و با ارزشي را براي خوانندگان سايت خود ايجاد كنيد تا در ليست نتايج موتور جستجو ظاهر شويد و به نياز كاربران پاسخ دهيد.

  • تعريف كلمات كليدي غيرمرتبط و محتواي تكراري

تعريف كلمات كليدي غيرمرتبط و بيش از حد در محتوا، يك روش ديگر كلاه سياه براي كسب رتبه سئو در موتورهاي جستجو مي‌باشد. تشخيص اين رويكرد به نسبت ساده‌تر است، چرا كه ميزان چگالي كلمات كليدي در يك مطلب بسيار بالا خواهد بود. با انتشار محتواي تكراري نيز تلاش مي‌شود كه رتبه سئو را در موتورهاي جستجو ارتقا داد و بيشتر ديده شد. فراموش نكنيد كه هر دوي اين تاكتيك‌ها خلاف دستورالعمل‌هاي موتورهاي جستجويي چون گوگل هستند.
بهتر است كه به جاي استفاده از كلمات كليدي نامرتبط و محتواي تكراري، كلمات كليدي موردنظرتان را بهينه كنيد. محتواي مدنظرتان را به كمك ابزار موجود كنترل نماييد و از تكراري نبودن آن اطمينان يابيد. با تعريف صحيح كلمات كليدي و محتواي جديد، موتورهاي جستجو نيز سايت شما را خواهند ديد.

بيشتر بخوانيد : قيمت سئو سايت در سال 1400 چقدر است؟

  • كلوكينگ يا پنهان‌سازي مطالب سايت از موتورهاي جستجو

پنهان سازي مطالب يك تكنيك سئو كلاه سياه است كه براي فريب موتورهاي جستجو استفاده مي‌شود تا رتبه سايت را براساس يك محتوا يا عبارت جستجوي خاص، ارتقا داد. به طور كلي، در تكنيك كلوكينگ محتواي نمايش داده شده براي كاربران متفاوت از محتواي قابل بررسي براي موتورهاي جستجو مي‌باشد.

  • تعريف لينك‌هاي تغيير مسير نامطلوب

تعريف تغيير مسيرهاي نادرست و گاها غير واقعي يكي ديگر از ترفندهاي سئو كلاه سياه است كه براي گمراه كردن مخاطبان و موتورهاي جستجو استفاده مي‌شود. به كمك پيوندها، مي‌توان كاربران و موتورهاي جستجو را به صفحات مختلف هدايت كرد. از طرف ديگر، براي افزايش رتبه جستجوي سايتي با كيفيت پايين، مي‌توان پيوندي به يك صفحه با كيفيت بالا تعريف كرد.

  • خريد بك لينك‌

مذاكره و پرداخت هزينه به سايت‌هاي با كيفيت بالا براي ايجاد بك لينك به سايت شما نيز يكي ديگر از تكنيك‌هاي سئو خارجي است كه مي‌تواند باعث افزايش رتبه جستجوي سايت‌تان شود. در اين تكنيك به جاي اينكه لينك سازي طبيعي انجام شود و سايت‌هاي با كيفيت بالا به طور طبيعي و از روي مفيد بودن مطالب سايت شما، به سايت‌تان لينك دهند، هزينه‌اي به آن‌ها پرداخت مي‌شود تا اينكار به طور مداوم انجام گيرد.

  • استفاده از مزرعه لينك و ساخت مجموعه‌اي از بلاگ‌ها

استفاده از مزرعه لينك و ساخت مجموعه‌اي از بلاگ‌ها دو تكنيك ديگر در سئو كلاه سياه هستند كه براي ساخت سريع لينك استفاده مي‌شوند. در اين تكنيك از وب سايت‌هايي استفاده مي‌شود (بعضي از موارد شامل پرداخت هزينه نيز مي‌باشد) كه با هدف ساخت لينك به ديگر سايت‌ها ايجاد شده‌اند تا رتبه سئو سايت مدنظر بهبود يابد.

  • انتشار لينك سايت در بخش نظرات وبلاگ‌ها

در تلاش ديگري براي به دست آوردن لينك به وب سايت خود، ممكن است كه به سراغ ده‌ها پست و وبلاگ مختلف برويد و در بخش نظرات كاربران، لينك وب سايت خود را درج نماييد.

  • سوء استفاده از داده‌هاي ساختاريافته

داده‌هاي ساخت يافته يا schema، به قطعه كدهايي گفته مي‌شوند كه به صفحه وب اضافه مي‌شوند تا اطلاعات مفيد و لازم براي نمايش را در اختيار موتورهاي جستجو بگذارند. در سئو كلاه سياه، داده‌هاي ساخت يافته دستكاري مي‌شوند تا اطلاعات ديگري كه الزاما درست نحواهد بود، به نمايش گذاشته شود.

  • سئو منفي يا سايت‌هاي گزارش‌دهي نادرست

در رويكرد كلاه سياه، از سئو منفي براي ايجاد يك سايت رقيب استفاده مي‌شود كه هدف از اين كار جريمه شدن رقبا از سمت موتورهاي جستجو است. ايجاد سايت فعال ديگر در سئو كلاه سياه نيز رواج دارد تا به دروغ ادعاي برتري كند و گزارش‌هاي نادرستي را به موتورهاي جستجو ارسال كند.

 

چگونه و در چه مواقعي، وجود سئو كلاه سياه را گزارش كنيم؟

در بعضي مواقع لازم خواهد بود كه وجود سئو كلاه سياه در يك وب سايت را گزارش دهيد، چرا كه اينكار براساس قوانين موتورهاي جستجو مطلوب و قابل انجام است.

با مشاهده هر يك از موارد زير، مي‌توانيد گزارش خود را ارسال نماييد:

  • سايت‌هايي كه از تكنيك‌هاي ذكر شده در قسمت قبل استفاده مي‌كنند را گزارش دهيد.
  • وجود اسپم يا همان تعريف يك كلمه كليدي به صورت وسيع و بي قيد و شرط.
  • وب سايت‌هايي كه با استفاده از تكنيك سئو منفي، عليه شما فعاليت مي‌كنند.
  • وب سايت ديگري كه وب سايت شما را، حتي اگر به عمد نباشد، گزارش كرده است.

فايل شكايت خود را از طريق گزارش گوگل وب اسپم ارسال كنيد؛ يا خودتان دست به كار شويد و پيوندهاي نامطلوب را به كمك ابزارهاي گوگل پاكسازي كنيد و به موتور جستجو اعلام نماييد كه يك سايت با رتبه سئو پايين، به طرز مخربي با سايت شما ارتباط برقرار كرده است. يك راه ديگر نيز استفاده از ويژگي حذف محتواي بينگ مي‌باشد تا بتوانيد تاكتيك‌هاي سئو كلاه سياه را گزارش كنيد.

از بكارگيري روش‌هاي سئو كلاه سياه بپرهيزيد و سعي كنيد كه بر روي استفاده از روش‌هاي كلاه سفيد متمركز شويد.

 

منبع : https://seodo.agency/blog/black-hat-seo

ويزا چيست؟

۱۰ بازديد ۰ نظر

همانطور كه مي‌دانيم براي اقامت يا ورود يا خروج به يك كشور خارجي به ويزا نياز داريم. ويزا همان مجوز مشروط است كه از طرف يك كشور به افراد يك كشور ديگر داده مي‌شود كه بتوانند يا در حقيقت اجازه دارند كه وارد آن كشور شوند و يا از آن خارج شوند.

منظور از رواديد ويزا چيست؟

منظور از رواديد همان گواهي يا اجازه ورود به كشور ديگر است. زماني كه فردي براي ورود به يك كشور ويزا دريافت مي‌كند، ويزاي مربوطه فقط تا يك زمان محدود براي اقامت در آن كشور است و اين زمان از تاريخ ورود فرد به آن كشور مي‌باشد. اين محدوديت زماني با تعداد درخواست فرد براي ورود به آن كشور در ارتباط است. همچنين رواديد شامل شمار رفت و آمد به آن كشور و حق كار در آن كشور است.

اداره مهاجرت هر كشور، مجوز ورود به آن كشور يا همان ويزا را صادر مي‌كند. بنابراين، هر زمان كه مقام مهاجرتي هر كشوري صلاح ببيند ممكن است صدور ويزا به آن كشور لغو شود. معمولا ويزا به صورت مهر در گذرنامه، برچسب و هر اسناد سفر ديگري، همراه با امضا توسط مسئول مربوطه مي‌باشد.

پاسپورت و ويزا چيست؟

معمولا از ديرباز، زماني كه افراد قصد ورود به كشور ديگري را داشتند، مقامات مهاجرتي وظيفه داشتند هنگام وارد شدن افراد به مرز آن كشور، اجازه ورود به آن كشور و يا رد ورود به آن كشور را صادر كنند. در صورت اجازه ورود، مقامات مي‌بايست در پاسپورت فرد متقاضي مهر ورود به كشور را بزنند.

افرادي كه قصد دريافت پاسپورت تركيه و يا پاسپورت قبرس را دارند ميتوانند براي كسب اطلاعات بيشتر به مقاله جامعي كه اينوسپات در اين زمينه نوشته است، مراجعه كنند و همچنين با كارشناسان ما در تماس باشند.

فرد متقاضي بايد براي ورود به يك كشور، از قبل درخواست ويزا بدهد. معمولا درخواست ويزا را مي‌توان از طريق پست يا اينترنتي، سفارت، دفتر كنسولگري و يا از طريق سياست‌هاي ابلاغ شده كشور مقصد انجام داد. امروزه مي‌توان فقط با زدن برچسب و يا يك مهر در گذرنامه ويزا گرفت. همچنين ويزا مي‌تواند به صورت يك سند جداگانه و يا به صورت يك سند الكتريكي باشد كه فرد بايد قبل از رفتن به كشور موردنظر آن را دريافت كرده باشد و هنگام خارج شدن از مرز به همراه داشته باشد.

بيشتر كشورها، هم براي شهروندان خود و هم براي افراد خارجي، به منظور خارج شدن از كشور، ويزاي خروج صادر مي‌كنند. ولي بعضي مناطق خاص كاملا بدون ويزا هستند. مانند منطقه‌اي از كشور نروژ كه تحت پيمان اسوالبرد مي‌باشد.

منبع : https://invespot.net/blog/what-is-a-visa/

تفاوت ويزاي سرمايه‌ گذاري با ويزاي كارآفريني

۱۰ بازديد ۰ نظر

 

 

يكي از مدارك لازم براي مهاجرت از كشوري به كشور ديگر، ويزا است. اين مدرك براي خروج از كشور و ورود به كشوري ديگر، لازم و ضروري مي‌باشد، حال اين مهاجرت به قصد اقامت باشد يا به قصد كار و سرمايه‌گذاري. افرادي كه قصد ورود به كشوري مانند سرمايه گذاري در كانادا را دارند بايد بر اساس نوع فعاليت و يا هدفي كه از مسافرت خود دارند، اين مجوز را دريافت نمايند. ازاين‌رو مهم است كه با چه نوع ويزايي از كشور خارج شده و وارد كشور مقصد مي‌شويد. به‌عنوان‌مثال اگر تاجر هستيد و قصد تجارت و سرمايه‌گذاري در كشوري را داريد بايد ويزاي سرمايه‌گذاري دريافت كنيد. درصورتي‌كه هدف از مهاجرت، كار و اقامت دائم باشد بايد ويزاي اقامت دائم دريافت كنيد. اكثر افراد با هدف كار و افزايش سرمايه خود اقدام به مهاجرت مي‌كنند؛ اما متأسفانه به دليل عدم آگاهي از تفاوت ويزاي سرمايه‌گذاري با ويزاي كارآفريني سردرگم هستند كه با كدام ويزا، كشور را ترك كنند.

بر همين اساس در اين مقاله بر آن شديم تا اطلاعاتي جامع در مورد هركدام از اين ويزاها و شرايط اخذ آنها و همچنين تفاوت آنها باهم، ارائه نماييم. مطالعه اين مطلب براي افرادي كه درصدد اخذ ويزا براي مهاجرت هستند، مفيد خواهد بود.

آشنايي با ويزاي سرمايه‌ گذاري

همان‌گونه از نام سرمايه‌گذاري مي‌توان دريافت، منظور از آن اين است كه سرمايه و پول را در كاري گذاشته و در انتظار افزايش ميزان آن بود. هدف از اعطاي ويزاي سرمايه‌گذاري نيز اين است كه سرمايه افراد از كشورهاي خارجي جذب شده و در ازاي آن، اجازه اقامت وي در كشور موردنظر داده شود. در اين پروسه، سرمايه خارجي از كشورهاي مختلف جذب مي‌شود و افراد سرمايه‌گذار مي‌توانند حق شهروندي را از كشور مدنظر، دريافت كنند.

اين ويزا با نام‌هاي ديگري نظير ويزاي طلايي نيز شناخته مي‌شود. اين مسئله، يكي از تازه‌ترين مفاهيم در دنياي مهاجرت است كه امروزه به يكي از مهم‌ترين و پر متقاضي‌ترين ويزاها تبديل شده است.

 

منبع : https://invespot.net/blog/investment-visa-entrepreneurship-visa/

شرايط قيم شدن در ايران چگونه است؟

۱۰ بازديد ۰ نظر

قبل از آنكه به سراغ شرايط قيم شدن در قانون ايران برويم بايد اين نكته را بيان كنيم كه قيم كيست؟ چه كساني مي‌توانند قيم شوند؟

به بياني ساده‌تر قيمومت در صورتي ايجاد مي‌شود كه فرد صغير، مجنون، سفيه، ولي قهري مثل پدر يا جد پدري نداشته باشد و طبق قوانين ايران هر كس از بستگان فرد مي‌تواند به دادستان اعلام كند كه براي جلوگيري از سوء‌استفاده‌هاي مالي و غيرمالي فرد صغير و سفيه يا مجنون، قيم او شود.

شرايط قيم شدن در قانون اسلامي ايران بدين گونه است كه زماني كه اشخاص حقيقي يا مراجع انتظامي يا از بستگان صغير به دادستاني ايران درخواست قيمومت مي‌دهند دادستان دستور تحقيقات را درباره چگونگي اوضاع مهجور و حفظ اموال آن به مراجع انتظامي صادر كرده و در صورت آن‌كه بستگان محجور، خواهان قيمومت او باشند، دادستاني درباره احضار حسن سابقه آن‌ها تحقيق به عمل‌آورده و در صورت تأييد بودن، حكم قيمومت آن‌ها را مي‌دهد. 

قيم كيست؟

قيم درواقع فردي است كه با پيشنهاد دادستان و دادگاه براي تعيين امور مالي محجورين با نظارت دادستان‌ها انتخاب مي‌شود. زيرا محجورين فاقد عقل در معاملات مالي خود هستند و باعث ضرر و زيان و به خطر انداختن منافع خود مي‌شوند. به همين دليل قانون‌گذار براي رعايت حال محجورين و عدم سوءاستفاده مالي از آن‌ها، موضوع قيم را مطرح كرده ‌است.

بيشتر بخوانيد: هزينه وكيل طلاق چقدر است؟

انواع قيم در قانون اساسي ايران

يكي از نكات در مورد شرايط قيم شدن در ايران، انواع قيمومت است. به‌صورت كلي قيمومت در ايران به‌صورت دائمي و اتفاقي است. قيم اتفاقي در موارد خاص مي‌تواند از طرف مهجور اقامه دعوا كرده و قيمومت دائمي به اين‌گونه است كه قيم تا زماني كه مهجور به سن قانوني برسد وظيفه قيمومت او را داشته و در صورت عزل توسط مراجع قضايي، ديگر نمي‌تواند در مورد امور حقوقي او تصرفاتي داشته باشد. بعد از به سن قانوني رسيدن محجورين، درزماني كه توسط مراجع قضايي از او رفع حجر شود قيم عزل خواهد شد.

شرايط قيم شدن مادر براي كودكان

در صورت نبودن پدر و اجداد پدري، اولويت قيم شدن براي مادر است. به بيان ساده‌تر زن و شوهر يا نزديكان فرد محجور براي صلاحيت قيم شدن، نسبت به ديگران مقدم‌تر هستند. زماني كه مادر ازدواج‌نكرده باشد و با داشتن صلاحيت براي قيم شدن فرزندان خود اقدام كند قانون‌گذار او را در اولويت قرار مي‌دهد. اين صلاحيت مي‌تواند شامل: صفت امانت‌داري، قدرت براي داشتن اداره دارايي‌ها، نگهداري و توان مديريت امور مالي او و رفتار درست و حسن سابقه باشد.
در صورت آنكه مادر ازدواج مجدد داشته باشد بايد به مدت ۱ ماه از تاريخ انعقاد عقد نكاح به دادستان يا نماينده اطلاع داده و در صورت بررسي دادستان مي‌تواند تقاضاي تعيين قيم جديد يا ادامه قيمومت مادر را بدهد. در صورت آن‌كه مادر ازدواج دوم كرده باشد و در مدت مقرر به دادستان و نماينده اطلاع ندهد مدعي‌العموم قادر است تقاضاي عزل او را كند.

 

 

ادامه مطلب را در لينك زير بخوانيد:

منبع :

 https://sitevakil.com/%d9%82%db%8c%d9%85-%d8%b4%d8%af%d9%86/

خريد اسلحه بادي در فروشگاه اينترنتي هانت شاپ

۶ بازديد ۰ نظر

تفنگ بادي

خريد تفنگ بادي يكي از جذاب ترين خريدها مي‌تواند باشد. در كنار جذاب بودن، جز سخت ترين خريدها نيز به شمار مي‌رود و داشتن اطلاعات كافي يكي از مهمترين ملزومات اين خريد است. افرادي كه مايل به خريد اين محصولات هستند، چه از طريق خريد اينترنتي تفنگ بادي چه به صورت حضوري بايد با انواع مدل‌هاي تفنگهاي بادي، كاربردهاي آن‌ها، محدوده قيمتي و … آشنايي كاملي داشته باشند. در فروشگاه اينترنتي هانت شاپ به شما كمك مي‌كنيم كه چگونه اسلحه بادي مناسب را انتخاب و در نهايت به شيوه‌هاي مختلف خريداري كنيد.

انواع تفنگ بادي

اسلحه بادي در اشكال، ابعاد و با ويژگي‌هاي متفاوتي ساخته مي‌شود كه هر كدام از آن‌ها براي كار به خصوصي طراحي شده است. يكي از مهمترين تفاوت‌هاي اصلي اين اسلحه بادي در ساختار شيلك مي‌باشد كه آن‌ها را به 3 دسته كلي تقسيم بندي مي‌كند.

دسته اول اسلحه‌هايي با ساختار شليك پي سي پي كه جز قدرتمندترين اسلحه‌هاي بادي به شمار مي‌رود.

دسته دوم تفنگ‌هاي بادي فنرپيستون است كه جز راحت‌ترين اسحله‌هاي بادي هستند و براي استفاده از آن‌ها نياز به دانش بالايي نخواهيد داشت. پس اگر فرد مبتدي و به فكر خريد تفنگ بادي هستيد، اسلحه بادي فنرپيستون يكي از بهترين انتخاب‌ها مي‌تواند باشد.

گزينه سوم تفنگ هاي بادي نيتروپيستون مي‌باشد كه كاملا شبيه تفنگ‌هاي بادي فنرپيستون عمل مي‌كند و تنها به جاي فنر، يك سيلندر، قدرت اصلي اين محصول است. اين دسته، از جديدترين توليدات، در حوزه فروش تفنگ بادي شناخته شده است و طرفداران بسياري را به سوي خود جذب كرده است.

قيمت تفنگ بادي

قيمت انواع تفنگ بادي بسيار متغير است و كاملا واضح است كه هر چه براي كار حرفه‌اي‌تري نياز به اسلحه بادي داشته باشيد، هزينه بيشتري نيز بايد پرداخت كنيد. به طور كلي تفنگ هاي بادي پي سي پي به دليل قدرتمندتر، سريعتر و كارامدتربودن از قيمت بيشتري برخوردار است و براي تيراندازي حرفه‌اي نيز مناسب‌تر هستند. همچنين در صورتي خرابي اين مدل ها نياز به يك متخصص كاملا ضروري است. اين نوع از تفنگ‌هاي بادي نياز به كپسول‌هاي شارژ دارند كه بدون آن تيراندازي ميسر نخواهد شد. تفنگ‌هاي بادي فنرپيستون نسبت به تفنگ پي سي پي از دقت كمتري برخوردار هستند ولي نيازي به كپسول‌هاي شارژ ندارد و به راحتي مي توان از آن‌ها استفاده كرد. همچنين از قيمت مقرون به صرفه تري نيز برخوردار هستند.

 

 

منبع : https://huntshop.ir/shop/air-rifle/

 

آشنايي با دستگيره درب كارتي

۹ بازديد ۰ نظر

دستگيره درب كارتي

براي دسترسي به هر ساختماني، ابتدا بايد از دستگيره ورودي آن عبور كرد. بنابراين، توجه به امنيت اين بخش از ساختمان از اهميت زيادي برخوردار است. در گذشته، قفل و كليدهاي قديمي نقش زيادي در تامين امنيت ساختمان‌ها داشتند. اما استفاده از آن‌ها هميشه با مشكلاتي همراه بود مثل گم شدن كليد، جا گذاشتن كليد يا شكستن آن در قفل.

با توجه به اين مشكلات، انسان‌ها سعي كردند براي جلوگيري از ورود افراد ناشناس از روش‌هاي بهتري استفاده كنند. به همين دليل، انواع قفل‌ها و دستگيره‌هاي هوشمند توليد شدند. هدف از ساخت اين نوع دستگيره ايجاد امنيت و سهولت بيشتر در تردد است. انواع مختلفي از اين محصولات وجود دارند كه از طريق كارت، رمز، اثر انگشت و تشخيص چهره عمل مي‌كنند. دستگيره درب كارتي يكي از بهترين انواع اين محصولات است كه به آن قفل هتلي هم گفته مي‌شود.

استفاده از دستگيره كارتي هتلي اين امكان را براي شما فراهم مي‌كند كه عبور و مرور افراد را كنترل كنيد. در نتيجه، مي‌توانيد در مواقع لزوم محدوديت‌هايي براي تردد در نظر بگيريد. استفاده از اين محصول شما را از حمل كليدهاي سنگين بي‌نياز مي‌كند.

 

آشنايي با دستگيره درب كارتي

دستگيره درب كارتي شامل يك مغزي الكترونيكي است كه يكي از بخش‌هاي مهم آن را تشكيل مي‌دهد. اين بخش فرمان باز شدن درب را از كارت دريافت مي‌كند. كارت‌ها هم تراشه‌هايي دارند كه اطلاعات روي آن‌ها ذخيره مي‌شود. با معرفي كارت به قفل، اين اطلاعات به كمك امواج راديويي در حافظه قفل ذخيره مي‌شود.

در زمان استفاده از كارت، اطلاعات روي تراشه و اطلاعات ذخيره شده در قفل با هم مقايسه مي‌شود. در صورتيكه اطلاعات با هم مطابقت داشته باشند، درب باز مي‌شود. اين مراحل در مدت زمان بسيار كوتاهي انجام مي‌شود. امكان نفوذ به اين سيستم رمزگذاري شده و استخراج اطلاعات آن تقريبا غيرممكن است.

از اين دستگيره مي‌توان در ساختمان‌هاي مسكوني و اداري استفاده كرد. اما استفاده از آن در هتل‌ها و مهمانسراها رايج‌تر است. چون تردد زيادي در اين مكان‌ها انجام مي‌شود و كنترل ورود و خروج افراد ضروري است.

 

انواع كارت دستگيره درب كارتي

كارت هتلي Key Tag

يك نوع كارت كوچك است كه مي‌توان آن را به راحتي داخل كيف پول قرار داد. معمولا در داخل بسته‌بندي دستگيره كارتي هتلي دو عدد از اين كارت‌ها وجود دارد.

 

كارت هتل Smart Card

يك كارت بسيار كوچك است كه يك طرف آن حالت چسبندگي دارد و مي‌تواند به وسايل قابل حمل متصل شود. كاربر اين كارت را پشت تلفن همراه يا كيف پول مي‌چسباند و با نزديك كردن آن‌ها به قفل درب را باز مي‌كند. اين ويژگي احتمال گم شدن يا جا گذاشتن كارت را به طور قابل توجهي كاهش مي‌دهد.‌ قابليت‌ها و طراحي خاص اين مدل باعث شده كه قيمت آن از Key Tag بالاتر باشد.

 

كارت RFID هتلي

اين كارت به دليل ويژگي‌هايي كه دارد براي هتل‌ها، مهمانسراها و مكان‌هاي اداري مناسب است. اندازه اين كارت بزرگ است و مي‌توان از آن به عنوان كارت شناسايي هم استفاده كرد. اندازه كارت RFID مشابه كارت بانكي است و به راحتي در كيف پول قرار مي‌گيرد.

در اين مدل، براي باز كردن درب نيازي نيست قفل و كارت با هم تماس داشته باشند؛ بلكه اين دو از طريق امواج راديويي ارتباط برقرار مي‌كنند و درب باز مي‌شود. اين نوع كارت‌ها به دليل عدم تماس مستقيم با قفل، ديرتر مستهلك مي‌‌شوند.

 

كارت مترو قابل استفاده در هتل

اين امكان وجود دارد كه از كارت مترو براي باز كردن درب ساختمان‌ها استفاده كرد؛ يعني از يك كارت هم براي تردد در شهر و هم براي تردد در محل كار يا زندگي استفاده مي‌شود. اين كار شما را از حمل‌ تعداد زيادي كارت بي‌نياز مي‌كند.

 

مزاياي دستگيره درب كارتي

استفاده از قفل كارتي به جاي قفل و دستگيره معمولي فقط جنبه زيبايي ندارد؛ بلكه اين روزها يك ضرورت به شمار مي‌رود. مزاياي استفاده از اين محصول عبارتند از:

1.افزايش امنيت ساختمان

قفل هتلي به دليل برخورداري از سيستم‌هاي امنيتي هوشمند از ساكنين ساختمان‌ها در مقابل خطرات مختلف محافظت مي‌كند. اين محصولات به امكاناتي مثل آلارم هشدار سرقت، سيستم اعلام حريق، قفل كودك و … مجهز هستند. اين ويژگي‌ها در قفل‌هاي معمولي مشاهده نمي‌شود.

شما مي‌توانيد براي هر يك از پرسنل، مهمانان يا ساير ساكنان ساختمان يك كارت در نظر بگيريد. در نتيجه، هم فرآيند ورود و خروج افراد راحت‌تر مي‌شود و هم از تردد افراد غيرمجاز جلوگيري مي‌شود. تعداد كارتي كه مي‌توان به دستگيره درب كارتي معرفي كرد به برند آن بستگي دارد.

در بعضي از مدل‌ها كاربر بايد علاوه بر كارت، رمز عبور را هم وارد كند تا درب باز شود. اين ويژگي تاثير زيادي در افزايش امنيت دارد.

 

2.حذف آسان كارت‌هاي از دست رفته

اگر كارت‌هاي مربوط به اين دستگيره‌ها مفقود يا دزيده شوند، به راحتي مي‌توانيد كارت جديدي را جايگزين آن‌ها كنيد. براي معرفي كارت جديد به فرد متخصص نياز نيست و خود شما مي‌توانيد جايگزيني كارت را انجام دهيد.

 

3.ماندگاري و طول عمر بالا

براي ساخت قفل هتلي از آلياژهاي مقاوم و تكنولوژي‌هاي پيشرفته استفاده مي‌شود. به همين دليل، از استحكام مناسبي برخوردار هستند و مي‌توانند تا چند سال بدون تحميل هزينه‌هاي اضافي از محل سكونت يا محل كار شما محافظت كنند.

 

منبع : https://htnprime.com/shop/smart-series/hotel-lock/

 

خريد دستگيره ورودي در فروشگاه htn prime

۵ بازديد ۰ نظر

دستگيره ورودي

دستگيره ورودي كه براي درب حياط، درب چوبي خارجي و درب اتاق مورد استفاده قرار مي‌گيرد، از جمله لوازم جانبي ضروري به حساب مي‌آيد. دستگيره ورودي تنوع بسيار زيادي از لحاظ اندازه، نوع و رنگ دارد، بنابراين گزينه‌هاي متعددي براي انتخاب خواهيد داشت.

دستگيره درب از لحاظ فيزيكي كوچك هستند، اما جالب است كه بدانيد، هماهنگي سبك آن‌ها با ساير بخش‌هاي ساختمان از اهميت بسيار زيادي برخوردار است و مي‌بايست طرحي را انتخاب كنيد كه بيشترين همخواني را با محيط ساختمان شما داشته باشد. همچنين به هنگام خريد دستگيره ورودي اين نكته را بايد در نظر داشته باشيد كه محصولي را انتخاب كنيد كه با دوام بوده و مناسب استفاده روزانه شما است.

 

خريد انواع دستگيره درب ورودي مناسب

قيمت دستگيره ورودي براي قسمت‌هاي مختلف با توجه به كيفيتي كه دارد، متفاوت خواهد بود. دستگيره‌اي كه براي درب‌هاي ورودي بخش‌هاي مختلف ساختمان انتخاب مي‌كنيد، مي‌بايست مناسب همان بخش باشد. اما ويژگي و خصوصيتي كه تمامي آن‌ها بايد داشته باشند، شامل موارد زير مي‌شود:

 

1-لبه آن تيز و برنده نباشد.

2-روكشي كه براي تزئين و محافظت روي آن قرار گرفته است، نبايد سر و يا خيلي زبر باشد.

3-بدنه دستگيره داراي اندازه‌اي استاندارد باشد كه بتوان به سادگي آن را كنترل كرد.

 

به سادگي استفاده از آن نهايت دقت را داشته باشيد؛ به صورتي كه با فيزيك دست انسان سازگار باشد و باز و بسته كردن آن به سادگي انجام شود.

هنگام تهيه انواع دستگيره درب ورودي به تناسب رنگ آن با دكوراسيون نيز توجه كافي را داشته باشيد زيرا جلوه و زيبايي درب به انتخاب صحيح دستگيره بستگي دارد. اصلي‌ترين رنگ‌هايي كه در بيشتر دستگيره‌ها استفاده مي‌شود، طلايي، صدفي، كروم، برنجي، نيكل خش‌دار، نيكل مات، برنز، سياه، سفيد و زيتوني است.

 

دستگيره درب چوبي خارجي و دستگيره درب حياط

به دستگيره‌هاي ورودي در اصطلاح pull handle يا دستگيره ايستاده نيز گفته مي‌شود كه يكي از موارد بسيار مهم هنگام انتخاب اين مدل دستگيره‌ها توجه به باز شدن آن‌ها از سمت راست يا چپ است؛ اين ويژگي تحت عنوان راست بازشو و يا چپ بازشو به هنگام خريد قابل انتخاب است.

دستگيره درب چوبي خارجي براي خارج از محيط داخلي مورد استفاده قرار مي‌گيرند و به منظور حفظ امنيت بيشتر تنها از سمت داخل قابليت بازشو دارند. كيفيت دستگيره درب چوبي بسيار حائز اهميت است زيرا ضامن امنيت شما خواهد بود.

دستگيره درب حياط در انواع كيفيت‌ها و درجه‌بندي‌ها وجود دارد اما به صورت كلي اين مدل از دستگيره‌ها داراي كيفيت و مقاومت بهتري در مقايسه با ساير انواع هستند. قيمت دستگيره درب حياط با توجه به كيفيتي كه دارد، متفاوت است. مي‌توانيد با توجه به طرح و جنس مد نظر خود، مدل مناسب را انتخاب كنيد. به شما پيشنهاد مي‌شود كه جهت حفظ امنيت بيشتر خود، از دستگيره‌هايي استفاده كنيد كه در برابر فشار، حرارت و ضربه مقاومت بالايي داشته باشند.

 

دستگيره در سرويس بهداشتي

تفاوت اصلي اين مدل‌ها اين است كه در مواقع ضروري امكان باز شدن آن‌ها از سمت بيرون نيز وجود دارد اما اين انواع تنها از سمت داخل قفل مي‌شوند و امكان قفل شدن آن‌ها از بيرون وجود ندارد.

 

دستگيره درب اتاق

مدل، طرح و رنگ‌هاي مختلفي براي دستگيره درب اتاق وجود دارد كه مي‌تواند به شكل سوئيچي و يا كليدي باشد. معمولا مدل سوئيچي براي دفاتر و بخش‌هاي اداري مناسب است كه در نصب آن‌ها الزاما از سيلندر قفل درب استفاده مي‌شود. مدل ديگري نيز وجود دارد كه به صورت دو تكه يعني دستگيره به همراه جا سوئيچي است كه شما با توجه به نياز خود مي‌توانيد مدل مناسب را انتخاب و نصب كنيد.

 

انواع دستگيره اهرمي درب اتاق

فروش دستگيره درب اتاق در انواع طرح‌ها و مدل‌ها انجام مي‌شود كه در ادامه چند مدل از آن‌ها را به شما معرفي خواهيم كرد. قيمت دستگيره درب اتاق به دليل تفاوت در مدل، طرح و كيفيت، متغير است.

 

دستگيره اهرمي از انواع مدل‌هاي رايجي است كه مورد استفاده قرار مي‌گيرد و شكل‌هاي مختلف و متنوعي دارد.

 

  1. مدل بيضي: اهرم دستگيره لوله‌اي است و لبه‌هاي مشخصي ندارد، همچنين لبه‌هاي منحني براي قاب‌هاي دستگيره آن در نظر گرفته شده است.
  2. مدل گرد: اين انواع صيقلي و دايره‌اي شكل هستند و همچنين قابي كه به دستگيره متصل مي‌شود نيز گرد طراحي شده است.
  3. مدل گوشه‌دار: اهرم اين دستگيره‌ها معمولا مستطيل شكل همراه با لبه‌هاي موجدار هستند و قاب پشتي آن‌ها نيز مي‌تواند به شكل مربع و يا مستطيل باشد.
  4. مدل كلاسيك: قاب پشت اين انواع مستطيلي بزرگ همراه با اهرم تزييني به شكل منحني است و معمولا از جنس برنج در طراحي آن‌ها استفاده مي‌شود.
  5. مدل مدرن: مدل‌هاي مدرن امروزي براق ساده و مينيمال هستند. رنگ آن‌ها معمولا كروم و يا ساير رنگ‌هاي خاص مانند مشكي و يا برنزي است. قاب پشتي آن‌ها نيز بسيار كوچك طراحي شده است و در برخي موارد ممكن است هيچ قابي نداشته باشند.

 

انواع دستگيره ورودي شامل دستگيره درب حياط، دستگيره درب چوبي و دستگيره درب اتاق در آريا يراق صنعت ( HTN Prime ) با بهترين قيمت به فروش مي‌رسد. براي خريد مي‌توانيد به صفحه محصولات ما مراجعه كنيد يا براي كسب اطلاعات بيشتر با كارشناسان ما تماس بگيريد.

 

منبع  : خريد دستگيره ورودي

مراحل رنگ آميزي نماي ساختمان

۴ بازديد ۰ نظر

مراحل رنگ آميزي نماي ساختمان

امروزه علاوه بر طراحي نماي ساختمان با استفاده از سنگ، رنگ آميزي هم بسيار رواج پيدا كرده است. زيرا رنگ‌هاي مورد استفاده در رنگ آميزي ساختمان كيفيت و تنوع زيادي پيدا كرده‌اند، كه علاوه بر زيبا كردن نماي ساختمان به عنوان نوعي عايق نيز محسوب مي‌شوند. قبل از اقدام به اجراي رنگ آميزي نماي ساختمان بايد بسترهاي لازم بري رنگ آميزي و همچنين رنگ مناسب انتخاب شود. به طور كلي نقاشي نماي ساختمان شامل مراحل زير مي‌باشد:

  • آماده سازي بستر و زيرسازي مناسب براي رنگ آميزي ساختمان
  • اجراي رنگ آميزي ساختمان با استفاده از پرايمر
  • نقاشي نماي ساختمان

آماده سازي بستر و زيرسازي مناسب براي رنگ آميزي ساختمان

قبل از شروع به رنگ آميزي لازم است نماي ساختمان شستشو شود تا اصول رنگ آميزي رعايت شود. در شستشوي نما تمامي كثيفي‌ها و گرد و غبار پاكسازي مي‌شود تا رنگ به خوبي روي نما قرار بگيرد و صاف و يكدست شود و برجستگي‌ها از بين بروند. براي نماشويي ساختمان لازم است از دستگاه‌هاي مخصوص استفاده شود. همچنين اگر نما نياز به بازسازي داشت، ترميم خواهد شد؛ معمولا بعد از مدتي كه از عمر ساختمان مي‌گذرد،  ترك‌هايي در نماي ساختمان مشاهده مي‌شود كه با استفاده از چسب ترك و يا بتونه‌هاي مخصوص مي‌توان اين مشكلات را مرمت كرد.

اجراي نقاشي نماي ساختمان با استفاده از پرايمر

 بعد از شستشوي نما و برطرف كردن مشكلات، نوبت به اجراي رنگ نماي ساختمان توسط پرايمر مي‌رسد. در اين مرحله پرايمر به عنوان مرحله قبل از نقاشي نماي ساختمان اجرا مي‌شود. يكدست كردن سطح ساختمان با استفاده از سيمانكاري آستر و رويه انجام مي‌شود. در صورتي كه ساختمان نو باشد با استفاده از زيرسازي و پرايمر مي‌توان سطح را براي رنگ كاري آماده كرد. پوشش آستر و يا پرايمر مايعي سفيد رنگ است كه از شوره زدن رنگ نماي ساختمان جلوگيري مي‌كند. براي هر رنگ يك پرايمر مخصوص وجود دارد كه بستري مناسب براي ايجاد چسبندگي بهتر رنگ به سطوح ايجاد مي‌كند. از ديگر مزاياي استفاده از پرايمر اين است كه از پوسته پوسته شدن و ايجاد برجستگي رنگ جلوگيري مي‌كند و محافظ خوبي براي نماي ساختمان محسوب مي‌شود و در مقابل اشعه خورشيد مقاوم است و طول عمر رنگ را افزايش مي‌دهد.

رنگ مخصوص نماي سيماني ساختمان با توجه به رنگ نهايي، انتخاب مي‌شود. معمولا سيمان سفيد به عنوان پرايمر مناسب مورد استفاده قرار مي‌گيرد.

رنگ آميزي نماي ساختمان

مرحله آخر در رنگ آميزي نماي ساختمان نقاشي نما است. اين رنگ آميزي با استفاده از غلطك، قلمو، پمپ باد و ابزارهاي مخصوص ديگري انجام مي‌شود. براي انجام اين كار نياز به يك تيم رنگ آميزي و ابزارهاي رنگ آميزي است. طرح هاي جديد نقاشي ساختمان  با انواع رنگ‌ها قابل اجرا است.

انواع رنگ نماي خارجي ساختمان

 

  • رنگ اكريليك
  • رزين اكريليك
  • رنگ روغني
  • رنگ استخري
  • رنگ كنيتكس
  • رنگ اپوكسي
  • رنگ نانو

منبع : https://bit.ly/2UCGtvJ