آشنايي با دستگيره درب كارتي

مجله دانستني هاي روز

آشنايي با دستگيره درب كارتي

۱۰ بازديد ۰ نظر

دستگيره درب كارتي

براي دسترسي به هر ساختماني، ابتدا بايد از دستگيره ورودي آن عبور كرد. بنابراين، توجه به امنيت اين بخش از ساختمان از اهميت زيادي برخوردار است. در گذشته، قفل و كليدهاي قديمي نقش زيادي در تامين امنيت ساختمان‌ها داشتند. اما استفاده از آن‌ها هميشه با مشكلاتي همراه بود مثل گم شدن كليد، جا گذاشتن كليد يا شكستن آن در قفل.

با توجه به اين مشكلات، انسان‌ها سعي كردند براي جلوگيري از ورود افراد ناشناس از روش‌هاي بهتري استفاده كنند. به همين دليل، انواع قفل‌ها و دستگيره‌هاي هوشمند توليد شدند. هدف از ساخت اين نوع دستگيره ايجاد امنيت و سهولت بيشتر در تردد است. انواع مختلفي از اين محصولات وجود دارند كه از طريق كارت، رمز، اثر انگشت و تشخيص چهره عمل مي‌كنند. دستگيره درب كارتي يكي از بهترين انواع اين محصولات است كه به آن قفل هتلي هم گفته مي‌شود.

استفاده از دستگيره كارتي هتلي اين امكان را براي شما فراهم مي‌كند كه عبور و مرور افراد را كنترل كنيد. در نتيجه، مي‌توانيد در مواقع لزوم محدوديت‌هايي براي تردد در نظر بگيريد. استفاده از اين محصول شما را از حمل كليدهاي سنگين بي‌نياز مي‌كند.

 

آشنايي با دستگيره درب كارتي

دستگيره درب كارتي شامل يك مغزي الكترونيكي است كه يكي از بخش‌هاي مهم آن را تشكيل مي‌دهد. اين بخش فرمان باز شدن درب را از كارت دريافت مي‌كند. كارت‌ها هم تراشه‌هايي دارند كه اطلاعات روي آن‌ها ذخيره مي‌شود. با معرفي كارت به قفل، اين اطلاعات به كمك امواج راديويي در حافظه قفل ذخيره مي‌شود.

در زمان استفاده از كارت، اطلاعات روي تراشه و اطلاعات ذخيره شده در قفل با هم مقايسه مي‌شود. در صورتيكه اطلاعات با هم مطابقت داشته باشند، درب باز مي‌شود. اين مراحل در مدت زمان بسيار كوتاهي انجام مي‌شود. امكان نفوذ به اين سيستم رمزگذاري شده و استخراج اطلاعات آن تقريبا غيرممكن است.

از اين دستگيره مي‌توان در ساختمان‌هاي مسكوني و اداري استفاده كرد. اما استفاده از آن در هتل‌ها و مهمانسراها رايج‌تر است. چون تردد زيادي در اين مكان‌ها انجام مي‌شود و كنترل ورود و خروج افراد ضروري است.

 

انواع كارت دستگيره درب كارتي

كارت هتلي Key Tag

يك نوع كارت كوچك است كه مي‌توان آن را به راحتي داخل كيف پول قرار داد. معمولا در داخل بسته‌بندي دستگيره كارتي هتلي دو عدد از اين كارت‌ها وجود دارد.

 

كارت هتل Smart Card

يك كارت بسيار كوچك است كه يك طرف آن حالت چسبندگي دارد و مي‌تواند به وسايل قابل حمل متصل شود. كاربر اين كارت را پشت تلفن همراه يا كيف پول مي‌چسباند و با نزديك كردن آن‌ها به قفل درب را باز مي‌كند. اين ويژگي احتمال گم شدن يا جا گذاشتن كارت را به طور قابل توجهي كاهش مي‌دهد.‌ قابليت‌ها و طراحي خاص اين مدل باعث شده كه قيمت آن از Key Tag بالاتر باشد.

 

كارت RFID هتلي

اين كارت به دليل ويژگي‌هايي كه دارد براي هتل‌ها، مهمانسراها و مكان‌هاي اداري مناسب است. اندازه اين كارت بزرگ است و مي‌توان از آن به عنوان كارت شناسايي هم استفاده كرد. اندازه كارت RFID مشابه كارت بانكي است و به راحتي در كيف پول قرار مي‌گيرد.

در اين مدل، براي باز كردن درب نيازي نيست قفل و كارت با هم تماس داشته باشند؛ بلكه اين دو از طريق امواج راديويي ارتباط برقرار مي‌كنند و درب باز مي‌شود. اين نوع كارت‌ها به دليل عدم تماس مستقيم با قفل، ديرتر مستهلك مي‌‌شوند.

 

كارت مترو قابل استفاده در هتل

اين امكان وجود دارد كه از كارت مترو براي باز كردن درب ساختمان‌ها استفاده كرد؛ يعني از يك كارت هم براي تردد در شهر و هم براي تردد در محل كار يا زندگي استفاده مي‌شود. اين كار شما را از حمل‌ تعداد زيادي كارت بي‌نياز مي‌كند.

 

مزاياي دستگيره درب كارتي

استفاده از قفل كارتي به جاي قفل و دستگيره معمولي فقط جنبه زيبايي ندارد؛ بلكه اين روزها يك ضرورت به شمار مي‌رود. مزاياي استفاده از اين محصول عبارتند از:

1.افزايش امنيت ساختمان

قفل هتلي به دليل برخورداري از سيستم‌هاي امنيتي هوشمند از ساكنين ساختمان‌ها در مقابل خطرات مختلف محافظت مي‌كند. اين محصولات به امكاناتي مثل آلارم هشدار سرقت، سيستم اعلام حريق، قفل كودك و … مجهز هستند. اين ويژگي‌ها در قفل‌هاي معمولي مشاهده نمي‌شود.

شما مي‌توانيد براي هر يك از پرسنل، مهمانان يا ساير ساكنان ساختمان يك كارت در نظر بگيريد. در نتيجه، هم فرآيند ورود و خروج افراد راحت‌تر مي‌شود و هم از تردد افراد غيرمجاز جلوگيري مي‌شود. تعداد كارتي كه مي‌توان به دستگيره درب كارتي معرفي كرد به برند آن بستگي دارد.

در بعضي از مدل‌ها كاربر بايد علاوه بر كارت، رمز عبور را هم وارد كند تا درب باز شود. اين ويژگي تاثير زيادي در افزايش امنيت دارد.

 

2.حذف آسان كارت‌هاي از دست رفته

اگر كارت‌هاي مربوط به اين دستگيره‌ها مفقود يا دزيده شوند، به راحتي مي‌توانيد كارت جديدي را جايگزين آن‌ها كنيد. براي معرفي كارت جديد به فرد متخصص نياز نيست و خود شما مي‌توانيد جايگزيني كارت را انجام دهيد.

 

3.ماندگاري و طول عمر بالا

براي ساخت قفل هتلي از آلياژهاي مقاوم و تكنولوژي‌هاي پيشرفته استفاده مي‌شود. به همين دليل، از استحكام مناسبي برخوردار هستند و مي‌توانند تا چند سال بدون تحميل هزينه‌هاي اضافي از محل سكونت يا محل كار شما محافظت كنند.

 

منبع : https://htnprime.com/shop/smart-series/hotel-lock/

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.