تفاوت ويزاي سرمايه‌ گذاري با ويزاي كارآفريني

۱۱ بازديد ۰ نظر

 

 

يكي از مدارك لازم براي مهاجرت از كشوري به كشور ديگر، ويزا است. اين مدرك براي خروج از كشور و ورود به كشوري ديگر، لازم و ضروري مي‌باشد، حال اين مهاجرت به قصد اقامت باشد يا به قصد كار و سرمايه‌گذاري. افرادي كه قصد ورود به كشوري مانند سرمايه گذاري در كانادا را دارند بايد بر اساس نوع فعاليت و يا هدفي كه از مسافرت خود دارند، اين مجوز را دريافت نمايند. ازاين‌رو مهم است كه با چه نوع ويزايي از كشور خارج شده و وارد كشور مقصد مي‌شويد. به‌عنوان‌مثال اگر تاجر هستيد و قصد تجارت و سرمايه‌گذاري در كشوري را داريد بايد ويزاي سرمايه‌گذاري دريافت كنيد. درصورتي‌كه هدف از مهاجرت، كار و اقامت دائم باشد بايد ويزاي اقامت دائم دريافت كنيد. اكثر افراد با هدف كار و افزايش سرمايه خود اقدام به مهاجرت مي‌كنند؛ اما متأسفانه به دليل عدم آگاهي از تفاوت ويزاي سرمايه‌گذاري با ويزاي كارآفريني سردرگم هستند كه با كدام ويزا، كشور را ترك كنند.

بر همين اساس در اين مقاله بر آن شديم تا اطلاعاتي جامع در مورد هركدام از اين ويزاها و شرايط اخذ آنها و همچنين تفاوت آنها باهم، ارائه نماييم. مطالعه اين مطلب براي افرادي كه درصدد اخذ ويزا براي مهاجرت هستند، مفيد خواهد بود.

آشنايي با ويزاي سرمايه‌ گذاري

همان‌گونه از نام سرمايه‌گذاري مي‌توان دريافت، منظور از آن اين است كه سرمايه و پول را در كاري گذاشته و در انتظار افزايش ميزان آن بود. هدف از اعطاي ويزاي سرمايه‌گذاري نيز اين است كه سرمايه افراد از كشورهاي خارجي جذب شده و در ازاي آن، اجازه اقامت وي در كشور موردنظر داده شود. در اين پروسه، سرمايه خارجي از كشورهاي مختلف جذب مي‌شود و افراد سرمايه‌گذار مي‌توانند حق شهروندي را از كشور مدنظر، دريافت كنند.

اين ويزا با نام‌هاي ديگري نظير ويزاي طلايي نيز شناخته مي‌شود. اين مسئله، يكي از تازه‌ترين مفاهيم در دنياي مهاجرت است كه امروزه به يكي از مهم‌ترين و پر متقاضي‌ترين ويزاها تبديل شده است.

 

منبع : https://invespot.net/blog/investment-visa-entrepreneurship-visa/

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.