ويزا چيست؟

مجله دانستني هاي روز

ويزا چيست؟

۱۱ بازديد ۰ نظر

همانطور كه مي‌دانيم براي اقامت يا ورود يا خروج به يك كشور خارجي به ويزا نياز داريم. ويزا همان مجوز مشروط است كه از طرف يك كشور به افراد يك كشور ديگر داده مي‌شود كه بتوانند يا در حقيقت اجازه دارند كه وارد آن كشور شوند و يا از آن خارج شوند.

منظور از رواديد ويزا چيست؟

منظور از رواديد همان گواهي يا اجازه ورود به كشور ديگر است. زماني كه فردي براي ورود به يك كشور ويزا دريافت مي‌كند، ويزاي مربوطه فقط تا يك زمان محدود براي اقامت در آن كشور است و اين زمان از تاريخ ورود فرد به آن كشور مي‌باشد. اين محدوديت زماني با تعداد درخواست فرد براي ورود به آن كشور در ارتباط است. همچنين رواديد شامل شمار رفت و آمد به آن كشور و حق كار در آن كشور است.

اداره مهاجرت هر كشور، مجوز ورود به آن كشور يا همان ويزا را صادر مي‌كند. بنابراين، هر زمان كه مقام مهاجرتي هر كشوري صلاح ببيند ممكن است صدور ويزا به آن كشور لغو شود. معمولا ويزا به صورت مهر در گذرنامه، برچسب و هر اسناد سفر ديگري، همراه با امضا توسط مسئول مربوطه مي‌باشد.

پاسپورت و ويزا چيست؟

معمولا از ديرباز، زماني كه افراد قصد ورود به كشور ديگري را داشتند، مقامات مهاجرتي وظيفه داشتند هنگام وارد شدن افراد به مرز آن كشور، اجازه ورود به آن كشور و يا رد ورود به آن كشور را صادر كنند. در صورت اجازه ورود، مقامات مي‌بايست در پاسپورت فرد متقاضي مهر ورود به كشور را بزنند.

افرادي كه قصد دريافت پاسپورت تركيه و يا پاسپورت قبرس را دارند ميتوانند براي كسب اطلاعات بيشتر به مقاله جامعي كه اينوسپات در اين زمينه نوشته است، مراجعه كنند و همچنين با كارشناسان ما در تماس باشند.

فرد متقاضي بايد براي ورود به يك كشور، از قبل درخواست ويزا بدهد. معمولا درخواست ويزا را مي‌توان از طريق پست يا اينترنتي، سفارت، دفتر كنسولگري و يا از طريق سياست‌هاي ابلاغ شده كشور مقصد انجام داد. امروزه مي‌توان فقط با زدن برچسب و يا يك مهر در گذرنامه ويزا گرفت. همچنين ويزا مي‌تواند به صورت يك سند جداگانه و يا به صورت يك سند الكتريكي باشد كه فرد بايد قبل از رفتن به كشور موردنظر آن را دريافت كرده باشد و هنگام خارج شدن از مرز به همراه داشته باشد.

بيشتر كشورها، هم براي شهروندان خود و هم براي افراد خارجي، به منظور خارج شدن از كشور، ويزاي خروج صادر مي‌كنند. ولي بعضي مناطق خاص كاملا بدون ويزا هستند. مانند منطقه‌اي از كشور نروژ كه تحت پيمان اسوالبرد مي‌باشد.

منبع : https://invespot.net/blog/what-is-a-visa/

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.