کرگیری

مجله دانستني هاي روز

کرگیری

۴ بازديد ۰ ۰ ۰ نظر
کرگیری به نمونه برداری از بتن که به وسیله الماس های برشکاری متصل شده به مته کرگیری انجام می‌ شود، گفته می شود. برای انجام و اجرای کرگیری بتن نیز باید به قطر کرگیری توجه بسیار زیادی داشت. یکی از مهم ترین هدف های کرگیری بتن ایجاد فضای بازشو در بین بتن، کانال کولر، لوله گاز و … است. همچنین در عملیات کرگیری بتن یکی از موضوعات مهم و قابل توجه این است که یکی از عوامل تأثیرگذار در قیمت کرگیری بتن افزایش عمق بتن است که این موضوع سبب تغییر در مراحل کار می شود بنابراین برای دست یافتن به عمق دلخواه باید از قطعه کمکی برای عمق های بالای چهل سانتی متر استفاده کنید و با افزایش بیشتر عمق کرگیری و تعداد قطعات کمکی، سرعت عملیات کرگیری نیز افزایش پیدا می کند.
هر پروژه ای که در آن از سازه بتنی استفاده شده باشد، به افراد و ابزار هایی نیاز است‌ که کرگیری نیز شامل آن می شود. زمانی که یک سازه بتنی نیاز به حفاری داشته باشد، بدین صورت که نیاز باشد در سازه، لوله کشی و یا سیم کشی شود، به کر گیری نیاز داریم. ضمن این که مغزه گیری بتن، حفره هایی کاملا صاف و صیقل خورده را در دیوار، زمین و سقف ایجاد می کند. همین طور می توان از این حفره ها برای داکت لوله، اجرای سیستم اطفای حریق، عبور خطوط و سیم تلفن و… استفاده نمود.
البته در بعضی مواقع برای تست بتن، نیاز به نمونه برداری است که مغزه گیری بتن انجام می شود. بدین شکل که بخشی استوانه ای شکل از سازه جدا شده و به آزمایشگاه برده می شود. سپس آزمایش های لازمه بر روی نمونه انجام می پذیرد.
عملکرد اجرایی دستگاهای گردبر بتن یا کرگیری بتن بصورتی است که سه عامل مهم از جمله الماس ، مواد خنک کننده و سرعت برشی مناسب تاثیر میپذیرد و به دو حالت گردبر عمودی و کرگیری افقی تقسیم بندی میشود که میتوان این عملیات را تا عمق ۳ متر در کف  و شش  متر در افق انجام داد. این موارد با توجه به نوع دستگاهها ی برش و توان دستگاه ها در این عملیات بسیار مهم است. دستگاه هیلتی در انواع مختلف تولید شده اند که قدرتمندترین آنها دستگاه کرگیری بتن هیلتی  DD200 و DD350 میباشد .
که آن نیز دارای انواع مختلف میباشد در مجموع دستگاهای کرگیری دارای عملکرد دورانی و خطی با سرعت برشی متفاوت میباشند و با توجه به نوع عمق سوراخ و قطر سوراخ از دستگاه کرگیر با قدرت متفاوت استفاده میشود و در صورت بالا رفتن قدرت دستگاه به همان نسبت ابعاد و حجم دستگاه بزرگتر و سبگین تر میشود.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.